esmaspäev, 2. mai 2016

Heegelfilee mustrite kogumine ja katsetamine.

Minu blogis on jälle pikalt kestnud "vaikus". Mitte sellepärast, et ma käsitööd ei teeks, vaid sellepärast, et valminud töid pole suutnud kenasti jäädvustada. Mõned suuremad tööd on juba äragi kingitud, õnneks on töö käigus mõned klõpsud tehtud ja mingigi jälg tehtust säilinud.
tuunika sai sellise roosimustri
näide tuunika esiosast
ringpassega vest lõppjärgus
ilu ei tule välja, sest pole viimistletud
passe




Tahtsin hoopis kirjutada heegelfileest, mille mustrite rohkus on praegusel ajajärgul köitnud mu meeli ja naelutanud tundideks arvuti taha ning sundinud haarama järjest peenema heegelnõela ja heegelniidi järele. Sellepärast ka minu postitusel selline pealkiri, mustrite kogumisele ja katsetamisele kulub lõviosa ajast. Minu fileemustrite kogu Pinterestis. Siin ideed rõivasteks.
Paljudes blogides on kirjas, et nende postitused on inspiratsiooniks ja innustuseks. Minu puhul on see ülesanne täidetud 200%-liselt.
Kõik sai alguse sellest kleidist, mis vaimustas sedavõrd, et siiani pole üle läinud ja aina süveneb. Olen ju ka varem heegelfileest asju teinud, peaasjalikult linikuid ja pitse. Nüüd aga avastasin, milliseid kauneid rõivaid on kuldsete kätega naised valmistanud ja kui huvitavalt ning andekalt vanaemade aegseid või uuemaid mustreid oma töödes kasutanud. Aina imesta, kui palju andekust, loovust, leidlikkust, osavust, kannatlikkust, järjekindlust (nt mõnede peenest niidist heegeldatud voodikatete tegemisel) on maailmas.
Innustununa hakkasin esimeseks heegeldama helelillat tuunikat, mille fragmente oli näha eespool. Puuvilla ja akrüülisegu lõngast Alize Cotton Gold heegelnõelaga 3,5. Olles pool esitükki, poolteist mustrikordust, valmis saanud, tekkis tahtmine proovida peenemat lõnga ja väiksemat heegelnõela, et saaks suuremat mustrit kasutada ja ilusad mustrid paremini välja tuleks. Otsisingi välja peenema meriino segulõnga ja heegelnõela 3, millest peaks lõpuks saama vest.
originaal
minu versioon
kahjuks ainult hõlmadest















Üks näide, kuidas tööd üksteise peale hakkasid kuhjuma.
Vaadates netis teiste tehtud töid ja vaimustudes üha, kui peened ja õhulised on heegelniidist heegeldised. Katsetasin veel erinevaid kodus olemasolevaid lõngu ja heegelniiti, kõige peenem heegelnõel oli 1,5. Mõned näited katsetustest.



Kõiki mustreid võib leida minu Pinteresti kogust.
Indu ja tahtmist jätkub, nii et polegi muud, kui tuleb haarata jälle heegelnõel, et mõnigi alustatud töö saaks lõpuni viidud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar